یک هیئتی متشکل از مقامهای ارشد امنیتی و وزارت خارجه تاجیکستان امروز شنبه، ۲۴ عقرب، وارد کابل شده است.
تلویزیون ملی زیر اداره طالبان گزارش داده که «گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان افغانستان و تاجیکستان» از محورهای اصلی سفر این هیئت است.
بر بنیاد گزارش این رسانه، قرار است این هیئت تاجیکستانی با مقامهای طالبان در مورد «همکاریهای آینده، موضوع سفارت افغانستان در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان و شماری از مسائل دیگر» گفتگو کند.
این نخستین سفر هیئت مقامهای ارشد تاجیکستان به افغانستان پس از برگشت حاکمیت دوباره طالبان بر کشور است.
این در حالی است که تاجیکستان پس از برگشت حاکمیت دوباره طالبان، همواره نگرانیهای جدی امنیتی را از آدرس افغانستان مطرح کرده است.
این کشور که عضو سازمان پیمان امنیت جمعی نیز است، پیش از این طرح تقویت مرز با افغانستان را نیز در این سازمان پیشنهاد کرد که مورد تصویب اعضای شورای آن نیز قرار گرفت.
از طرفی هم، جریانها و جبهههای مخالف طالبان، از جمله جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود، در دوشنبه نیز دفاتر رسمی دارند؛ جبهههای نظامی که هرازگاهی حملههایی را بر مواضع طالبان در افغانستان انجام میدهند.
