منابع محلی در هرات به آمو تایید کردند که طالبان دستور دادهاند که زنان بدون چادری اجازه ورود به ادارههای دولتی را ندارند.
به گفته این منابع، مأموران طالبان در ورودی ادارههای دولتی از ورود زنانی که چادری بهسر ندارند، جلوگیری میکنند و تأکید شده است که «بدون چادری هیچ زنی حق ورود به اداره را ندارد».
در همین حال، منبع دیگری از شفاخانه حوزوی هرات تأیید کرده است که اداره امر به معروف طالبان امروز(چهارشنبه) از ورود پایوازهای زن به این شفاخانه جلوگیری کردهاند.
به گفته منبع، طالبان گفتهاند که تنها بیماران زن اجازه ورود دارند، اما همراهان یا پایوازهای زن حق ورود به شفاخانه را ندارند.
