مهاجرت

مقام امنیتی ایران: دو فردی متهم به دزدی از مهاجران افغانستان بازداشت شدند

عکس از آرشیف

سید علی میر احمدی، سرپرست فرماندهی انتظامی سمنان ایران، می‌گوید دو فردی که متهم به دزدی با پوشش پولیس این کشور از مهاجران افغانستان بوده‌اند، بازداشت شده‌اند.

او در یک نشست خبری گفته است که از نزد این افراد متهم، به ارزش ۳۵ میلیارد ریال و مقداری هم دالر و یورو کشف شده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی سمنان ایران تاکید کرده که این افراد به هشت پرونده دزدی متهم هستند که همه را با پوشش یونیفورم پولیس این کشور انجام داده‌اند.

بر بنیاد گزارش‌های رسانه‌های ایرانی، علی میر احمد گفته است: «این متهمان از اتباع خارجی ‌سرقت کرده بودند.» گفتنی است که مقام‌های ایرانی مهاجران افغانستان را «اتباع خارجی» می‌خوانند.

این مقام امنیتی ایران افزوده است: «تحقیقات تخصصی توسط کارآگاهان پولیس آغاز شد. تلاش‌ها به صورت شبانه-روزی برای یافتن سرنخ در حال انجام بود و در نهایت هویت سارقان مشخص شد.»

علی میر احمد می‌افزاید که این افراد از ولایت قم این کشور بازدشت شدند و اکنون تحت پیگرد قرار دارند.