امنیت

منابع: در حمله‌های دیشب پاکستان بر سپین بولدک یک غیرنظامی کشته شد

عکس از حمله‌های هوایی روز چهارشنبه نیروهای پاکستانی بر بخش‌هایی از سپین بولدک قندهار. آرشیف

منابع از قندهار به آمو گفته‌اند که شب گذشته (چهارشنبه‌شب، ۲۳ میزان) پاکستان بار دیگر گلوله‌های هاوان را به سمت ولسوالی سپین بولدک قندهار شلیک کرده که در نتیجه یک فرد ملکی کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته منابع، این شلیک‌ها پس از اعلام آتش‌بس ۴۸ ساعته از سوی مقام‌های پاکستانی و طالبان صورت گرفته است.

از طرفی هم منابع افزوده‌اند که این آتش‌بس در بخش‌های مرزی ولایت پکتیا نیز از سوی نیروهای پاکستانی شکسته شده و شب گذشته شلیک‌هایی از سوی این کشور به سمت افغانستان صورت گرفته است.

به گفته منابع این شلیک‌ها بر مناطقی از ولسوالی دندپتان پکتیا رخ داده است.

این در حالی است که حوالی عصر دیروز (چهارشنبه، ۲۳ میزان) دو انفجار پی‌هم در ساحه جاده پنج تایمنی، از مربوطات حوزه پانزده امنیتی شهر کابل رخ داد؛ رویدادهای که رسانه دولتی پاکستان گفته است که ناشی از حمله هوایی این کشور بر مراکز تی‌تی‌پی بوده است.

در پی این انفجارها، شفاخانه ایمرجنسی در بیانیه‌ای گفت که ۵ تن در این انفجارها جان باخته و ۳۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این نهاد گفته که در میان قربانیان این رویداد زنان و کودکان نیز هستند.

به گفته این نهاد، ۱۰ تن از زخمیان در وضعیت وخیم قرار دارند.

از طرفی هم منابع پیش از این به آمو تایید کردند که طالبان و نیروهای پاکستان از بامداد چهارشنبه تا نیمه‌های این روز، در چهار ولسوالی مرزی پکتیکا و ساحه دروازه مرزی ولسوالی سپین بولدک قندهار، باهم درگیری‌هایی داشته‌اند.

در عین حال منابع گفتند که بخش‌هایی از ولسوالی سپین بولدک قندهار نیز از سوی پاکستان هدف حمله‌های هوایی قرار گرفته است.