منابع محلی و آگاه در بلخ بهآمو میگویند، بهدستور هبتالله آخندزاده رهبر طالبان، استفاده از انترنت در بلخ بهگونه جدی محدود شده است.
منابع تاکید دارند که خدمات انترنتی «شرکت دولتی افغانتلیکام» بهگونه کامل در بلخ قطع شده است. همزمان با این، برخی منابع محلی تاکید دارند که تنها انترنت فایبر نوری که از سوی «شرکت دولت افغان تلیکام» ارایه میشود، قطع شده است.
سخنگوی والی طالبان در بلخ هم تایید کرده که خدمات انترنتی فایبر نوری در بلخ بهدستور رهبر طالبان و بهتعبیر آنان برای جلوگیری از «منکرات» قطع شده است.
این اقدام طالبان با واکنشها و انتقادهای جدی بههمراه شده است.
