مهاجرت

مدیرکل اتباع تهران: مهاجران افغانستان به طور ۲۴ ساعته می‌توانند از ایران اخراج شوند

وحید گلی‌کانی مدیرکل امور اتباع و مهاجران در تهران

وحید گلی‌کانی، مدیرکل امور اتباع و مهاجران در تهران، می‌گوید که «خدمات تمام‌وقت» برای خروج داوطلبانه مهاجران افغانستان در این ولایت ایران فراهم است.

او در حاشیه نشست عصر یکشنبه از مهاجران افغانستان خواست که به صورت انفرادی یا خانوادگی و در هر ساعتی از شبانه‌روز به مرکز بازگشت خاوران در پایتخت ایران، به هدف «خروج داوطلبانه» مراجعه کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران در تهران گفت: «خدمات و تسهیلات لازم در این مرکز به صورت تمام‌وقت فراهم شده است تا روند خروج و اعزام به کشور افغانستان برای متقاضیان با سهولت و آرامش خاطر انجام گیرد.»

آقای گلی کانی همچنین تأکید کرده است: «هدف از ارائه خدمات شبانه‌روزی، تسهیل روند بازگشت داوطلبانه اتباع است.»

او از همه دارندگان برگه سرشماری و یا مهاجران فاقد مدرک اقامتی معتبر خواسته است تا از «فرصت موجود» برای خروج استفاده کنند.

این درحالی است که تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر افغانستان از ایران اخراج شده‌اند که بر بنیاد گزارش‌ها، اکثر آنان به گونه اجباری بوده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری خورشیدی، حدود ۸۰۰ هزار مهاجر دیگر نیز از این کشور اخراج شوند.