تصویرهای ثبتشده از سوی خبرنگاران آمو از سطح شهر کابل، کاهش حضور زنان را نشان میدهد؛ کاهشی که به گفتهی شماری از باشندگان پایتخت، پس از بازداشت و بازجویی زنان و دختران از سوی محتسبان وزارت امر به معروف طالبان بهوجود آمده است.
زنان میگویند که برخوردهای سختگیرانه، بازداشتها و استفاده از الفاظ توهینآمیز در جریان بازجوییها، سبب افزایش نگرانی خانوادهها شده و شماری از زنان را ناگزیر به خانهنشینی کرده است.
