افغانستان

طالبان: پاکستان بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر افغانستان را «به‌گونه اجباری» اخراج کرده است

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان می‌گوید که دولت پاکستان از آغاز روند اخراج مهاجران تا اکنون ۵۳۵ هزار و ۵۶۲ دو تن از مهاجران افغانستان را از این کشور «به‌گونه اجباری» اخراج کرده است.

بر بنیاد اعلامیه این وزارت، این اخراج شدگان شامل ۹۲ هزار و ۲۸۶ خانواده هستند.

رییس امور مهاجرین طالبان در ننگرهار گفته است که تا اکنون به ۷۰ درصد این مهاجرین رسیدگی صورت گرفته است.

طالبان با اشاره به این‌که پاکستان در آینده نزدیک روند اخراج مهاجرین «بامدرک» را نیز در پیش خواهد گرفت از نهادهای مددرسان خواسته‌اند در این زمینه با آنان همکار کنند.

این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل به تازگی روند اخراج مهاجرین از پاکستان را «ناامیدکننده» خوانده و از دولت این کشور خواسته است درخواست‌های جهانی را نادیده نگیرد و اخراج مهاجران را متوقف کند.