وزارت خارجه ایران گفته است که عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، در سفرش به تهران با عباس عراقچی دیدار و گفتوگو کرده است.
این وزارت در اعلامیهای گفته است که این دیدار روز جمعه، اول جوزا، انجام شد و تا ناوقتهای از شب ادامه داشت.
بر بنیاد اعلامیه وزارت خارجه ایران، دو طرف درباره آخرین تلاشها و ابتکارات دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید تنشها و پایان جنگ علیه ایران، و نیز راهکارهای تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا گفتگو کردند.
خبرگزاری فارس گزارش داده است که عاصم منیر بهمنظور رایزنی با مقامهای ایرانی به تهران سفر کرده و در این دیدار، موضوع تحولات امنیتی و سیاسی منطقه نیز مطرح شده است.
در همین حال، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که سفر مقامهای پاکستانی به تهران بخشی از روند دوامدار تماسهای دیپلماتیک میان دو کشور است.
او افزوده است که در روزهای اخیر محسن نقوی نیز دو بار به تهران سفر کرده و این رفتوآمدها ادامه رایزنیهای منطقهای میان تهران و اسلامآباد بهشمار میرود.
بقائی همچنین تأکید کرده است که این تماسها به معنای رسیدن به توافق نهایی نیست، بلکه بخشی از روند ادامهدار گفتوگوهای دیپلماتیک است.
در همین حال هیئتی از قطر نیز برای گفتگو با مقامهای ایران در این کشور بهسر میبرند.
پیش از این گزارش شده بود که امریکا روز جمعه تصمیم گرفته بود، حملهها به ایران را از سر بگیرد.
برخی رسانههای امریکایی گزارش دادهاند که در صورت بینتیجه ماندن این دیدارها، احتمالا به زودی امریکا حمله به ایران را دوباره آغاز کند.
