خاور میانه

حمله پهپادی به نیروگاه هسته‌ای امارات باعث آتش‌سوزی شد

عکس از رسانه‌های امارات متحده عربی

مقام‌های امارات متحده عربی گفته اند که یک حمله پهپادی باعث آتش‌سوزی در یکی از تأسیسات مرتبط با نیروگاه هسته‌ای این کشور شده است.

به گفته دفتر رسانه‌ای ابوظبی، این حمله روز یکشنبه یک جنراتور برق را در بیرون از محوطه اصلی نیروگاه هسته‌ای «براکه» هدف قرار داده است.

مقام‌ها امارات تاکید کرده‌اند که سطح ایمنی رادیولوژیکی در حالت عادی باقی مانده و فعالیت نیروگاه بدون تغییر ادامه دارد و هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

مقام‌های اماراتی تاکنون مسئولیت این حمله را به هیچ طرفی نسبت نداده‌اند و هیچ گروهی نیز مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

امارات پیش‌تر ایران را به حمله‌ها در برابر زیرساخت‌های انرژی خود متهم کرده بود اما تهران این اتهامات را رد کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفته است که وضعیت را به‌طور نزدیک دنبال می‌کند.

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که منطقه خلیج فارس همچنان درگیر پیامدهای جنگ و تنش‌های نظامی است.

این جنگ با حمله‌های مشترک ایالات متحده و اسرائیل در برابر ایران آغاز شد و اکنون در قالب آتش‌بس شکننده ادامه دارد.

با وجود تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها و بازگشایی مسیرهای کشتیرانی در تنگه هرمز، اختلافات میان واشنگتن و تهران همچنان پابرجاست.

امریکا خواستار توقف کامل برنامه هسته‌ای ایران و کاهش کنترل این کشور بر تنگه هرمز شده است، پ ایران بر رفع تحریم‌ها و پایان فشارهای اقتصادی تأکید دارد.

در همین حال، مقام‌های ایرانی نیز هشدار داده‌اند که در صورت ادامه تهدیدها، با پاسخ‌های «غافلگیرکننده» روبه‌رو خواهند شد.