دونالد ترمپ، رئیسجمهور ایالات متحده، هشدار داده است که در صورت عدم دستیابی به توافق صلح در آینده نزدیک، ایران با «اوضاع بسیار بد» روبهرو خواهد شد.
ترمپ در یک مصاحبه تلفنی با شبکه تلویزیونی فرانسوی «بیافام» گفته است که ایران «در رسیدن به توافق منفعت دارد» و تأکید کرده است: «اگر این کار را نکنند، دوران بسیار بدی را سپری خواهند کرد.»
او در این مصاحبه همچنین در مورد روند مذاکرات جاری اظهار داشته است که مطمئن نیست در آینده نزدیک توافقی حاصل شود یا خیر و افزوده است: «من هیچ ایدهای ندارم، اما اگر توافق نکنند، وضعیت خیلی بدی خواهند داشت.»
در همین حال، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، روز جمعه گفته است که تهران پیامهایی از سوی دولت ترمپ درباره تمایل به آغاز مذاکرات جدید دریافت کرده است، اما در عین حال تأکید کرده که «بیاعتمادی» نسبت به نیتهای واقعی واشنگتن همچنان پابرجاست.
این در حالی است که تنشها میان تهران و واشنگتن در حالی ادامه دارد که مذاکرات مرتبط با برنامه هستهای ایران تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده است و نگرانیها درباره آینده این روند افزایش یافته است.
