رسانههای ایرانی از وقوع درگیری میان نیروهای ایران و کشتیهای امریکایی در تنگه هرمز خبر دادهاند.
خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران ایران، گزارش داده است که در ساعات گذشته «درگیریهای پراکندهای» میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و کشتیهای امریکایی در این منطقه رخ داده است.
بر اساس این گزارش، این رویداد در محدوده تنگه هرمز به وقوع پیوسته، اما جزئیات بیشتری درباره میزان خسارات یا تلفات احتمالی ارائه نشده است.
در همین حال، شبکه فاکس نیوز به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داده است که این درگیریها پس از اقدام نیروهای ایالات متحده برای جلوگیری از حرکت یک نفتکش ایرانی آغاز شده است.
به گفته این منبع، نفتکش مورد نظر تلاش داشته «محاصره را بشکند»، اما با مداخله و واکنش کشتیهای امریکایی روبهرو شده است.
با این همه، مقامهای ایران و ایالات متحده بهگونه رسمی در این مورد چیزی نگفتهاند.
