غرب آسیا

اکسیوس: ایران پیشنهاد جدیدی برای توافق به امریکا داده است

عکس از نماینده ویژه ترمپ و وزیر خارجه ایران که در راس هیئت‌های واشنگتن و تهران برای مذاکره قرار دارند.

نشریه اکسیوس گزارش داده است که ایران از طریق مقام‌های پاکستانی که نقش میانجی‌گر در مذاکرات را دارند، پیشنهاد جدیدی برای توافق با ایالات متحده را ارائه کرده است.

بر بنیاد این گزارش، این پیشنهاد شامل توافقی می‌شود که منجر به بازگشایی تنگه هرمز و پایان جنگ خواهد شد؛ اما جزئيات بیش‌تر در این رابطه ارائه نشده است.

این در حالی است که قرار بود روز شنبه هفته جاری هیئت‌های امریکایی و ایرانی دور دیگری از مذاکرات را در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، انجام دهند؛ اما با وجود سفر وزیر خارجه ایران به اسلام‌آباد این مذاکرات صورت نگرفت.

دونالد ترمپ، رئيس جمهور ایالات متحده در پی لغو این مذاکرات گفت که او خود یکجانبه سفر استیو و یتکاف نماینده ویژه‌ و جرد کوشنر دامادش را به عنوان هیئت امریکایی مذاکره‌کننده با ایران به اسلام‌آباد لغو کرده است.

ترمپ در پی آن در پاسخ به پرسشی گفت، پیشنهادی که قرار بود ایران در این مذاکرات به ایالات متحده برای توافق ارائه کند، کافی نبود.