خاور میانه

عباس عراقچی پس از دیدار با مقام‌های پاکستانی اسلام‌آباد را ترک کرد

عباس عراقچی وزیر خارجه ایران

رویترز گزارش داده است که عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران پس از انجام دیدارهای فشرده با مقام‌های ارشد پاکستانی، اسلام‌آباد را ترک کرد.

این سفر در بحبوحه افزایش تحرکات دیپلماتیک درباره تنش‌های منطقه‌ای و احتمال میانجیگری میان تهران و واشنگتن انجام شد.

بر اساس گزارش‌ها، وزیر امور خارجه ایران در این سفر با شهباز شریف، نخست وزیر و عاصم منیر، رئیس ارتش پاکستان دیدار کرده و درباره تحولات منطقه‌ای، روابط دوجانبه و راه‌های کاهش تنش‌ها گفت‌وگو کرده است.

در این نشست، اسحاق دار و شماری دیگر از مقام‌ها نیز حضور داشته‌اند.

یک منبع پاکستانی به رویترز گفته است که عراقچی در این دیدارها، مواضع تهران و ملاحظات ایران درباره پیشنهادهای ارائه‌شده از سوی ایالات متحده را به مقام‌های پاکستانی منتقل کرده است.

رسانه‌های پاکستان نیز گزارش دادند که آقای عراقچی «مواضع اصولی» ایران را در قبال آتش‌بس و پایان جنگ تشریح کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان این دیدار را «گرم و صمیمانه» توصیف کرده و بر اهمیت گفت‌وگو و دیپلماسی برای حفظ ثبات منطقه تأکید کرده است.

به گفته اسحاق دار، این نشست حدود دو ساعت به طول انجامیده است.

این سفر در حالی انجام شد که کاخ سفید گفته است استیو ویتکاف و جرد کوشنر برای گفت‌وگو درباره ایران به پاکستان سفر خواهند کرد.

با این حال، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هرگونه برنامه‌ریزی برای دیدار مستقیم با امریکا را رد کرده است.