دونالد ترمپ، رئیسجمهور ایالات متحده، میگوید واشنگتن در حال حاضر در حال گفتوگو و تعامل با «مسئولان کنونی ایران» است و به گفته او، تهران تمایل دارد برای دستیابی به یک توافق، وارد روند مذاکرات شود.
ترمپ در اظهاراتی گفته است که مقامات امریکایی با طرفهایی در ایران که اکنون مسئولیت امور را در دست دارند، در تماس هستند.
او افزوده است که ایران قصد دارد پیشنهادی ارائه کند که بتواند خواستههای ایالات متحده را برآورده سازد.
او در گفتوگو با خبرگزاری رویترز نیز تأکید کرده است: «آنها پیشنهادی ارائه میدهند و باید ببینیم چه میشود.»
این اظهارات در حالی مطرح میشود که همزمان تحرکات دیپلماتیک در منطقه نیز ادامه دارد.
در همین روز، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، برای نخستین سفر دیپلماتیک خود به سه کشور، وارد اسلامآباد شده است.
انتظار میرود او در جریان این سفر در مذاکراتی نیز شرکت کند.
جزئیات بیشتر درباره محتوای احتمالی پیشنهاد ایران یا چارچوب مذاکرات میان دو طرف تاکنون منتشر نشده است.
