خبرگزاری رویترز به نقل از مقامهای امریکایی گزارش داده است که دونالد ترمپ، رئیسجمهور ایالات متحده، در نظر دارد جرد کوشنر و استیو ویتکاف را برای گفتوگو با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، به پاکستان بفرستد.
بر اساس این گزارش، این سفر قرار است در روزهای آینده انجام شود و هدف آن شرکت در مذاکرات احتمالی میان مقامهای امریکایی و ایرانی در اسلامآباد عنوان شده است.
همزمان، شبکه سیانان به نقل از دو مقام دولتی امریکا گزارش داده است که این گفتوگوها بخشی از تلاشها برای پیشبرد مذاکرات مرتبط با برنامه هستهای ایران است و در صورت پیشرفت، ممکن است به سطوح بالاتر دیپلماتیک گسترش یابد.
در همین حال، جیدی ونس، معاون رئیسجمهور امریکا، در حال حاضر برنامهای برای حضور در این مذاکرات ندارد.
این موضوع به گفته مقامها، به عدم حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، در این نشست مرتبط است.
با این حال، مقامهای امریکایی گفتهاند که در صورت پیشرفت مذاکرات، ونس آماده سفر به اسلامآباد خواهد بود.
همچنین گزارش شده است که شماری از اعضای دفتر او هماکنون در پاکستان حضور دارند و در روند گفتوگوها نقش خواهند داشت.
گزارشها همچنین حاکی است که کوشنر و ویتکاف در ماههای اخیر تماسها و رایزنیهایی را با مقامهای ایرانی درباره یک توافق احتمالی در زمینه برنامه هستهای تهران دنبال کردهاند.
