وزیر دفاع پاکستان به گونه تلویحی تایید کرده است که برای حل تنشهای پیش آمده با طالبان، گفتگوها از سوی طرف سومی آغاز شده است.
خواجه آصف بدون نامبردن از میانجیگران؛ هشدار داده است که در صورت شکست این گفتگوها، پاکستان بار دیگر به حمله های نظامیاش در برابر طالبان ادامه خواهد داد.
همزمان با این؛ امیر خان متقی وزیر خارجه طالبان در گفتوگو با وزیر خارجه امارت متحده عربی، خواستار حل تنشها با پاکستان از راه گفتگو شده و تاکید کرده است که هیچ حملهی نظامی را بی پاسخ نخواهند ماند.
در این میان؛ منابع به آمو میگویند که قرار است تا دو روز دیگر جرگهای مشترک صلح به هدف پایان درگیریها میان طالبان و پاکستان در ایالت خیبرپختونخوا برگزار شود.
