خاور میانه

شهباز شریف: گفت‌وگوهای دیپلماتیک برای پایان جنگ میان امریکا و ایران ادامه دارد

شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، می‌گوید که در یک تماس تلفنی با مسعود پزشکیان درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ میان ایالات متحده و ایران گفت‌وگو کرده است.

دفتر نخست‌وزیری پاکستان گفته است که این گفت‌وگو روز شنبه، انجام شده و بیش از یک ساعت به طول انجامیده است.

در این تماس، دو طرف درباره تنش‌های جاری در منطقه و راه‌های کاهش درگیری‌ها بحث کرده‌اند.

به گفته شهباز شریف، او در این گفت‌وگو، رئیس‌جمهور ایران را در جریان تلاش‌های دیپلماتیکی قرار داده که از سوی خودش، محمد اسحاق دار، و عاصم منیر برای ایجاد زمینه مذاکرات صلح میان واشنگتن و تهران در حال انجام است.

بر اساس این بیانیه، پاکستان با همکاری کشورهایی مانند ترکیه و مصر در روند میانجیگری نقش دارد و تلاش می‌کند زمینه‌ای مناسب برای گفت‌وگوهای صلح فراهم شود.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین حمله‌های اسرائیل به ایران، به‌ویژه حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی، را محکوم کرده و بر همبستگی اسلام‌آباد با مردم ایران تأکید کرده است.

در مقابل، رئیس‌جمهور ایران از تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان استقبال کرده و بر ضرورت ایجاد اعتماد برای پیشبرد مذاکرات تأکید کرده است.

دفتر نخست‌وزیری پاکستان افزوده است که اسلام‌آباد به تلاش‌های خود برای کاهش تنش‌ها و تأمین ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.

همچنین قرار است پاکستان در روزهای ۲۹ و ۳۰ مارچ میزبان نشست وزیران خارجه چند کشور منطقه برای بررسی راه‌های کاهش تنش‌ها باشد.

در همین حال، وزیر خارجه پاکستان تأیید کرده است که گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان ایالات متحده و ایران از طریق پیام‌هایی که پاکستان منتقل می‌کند، ادامه دارد و یک چارچوب پیشنهادی از سوی امریکا نیز در اختیار ایران قرار گرفته است.