شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، میگوید که در یک تماس تلفنی با مسعود پزشکیان درباره تلاشهای دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ میان ایالات متحده و ایران گفتوگو کرده است.
دفتر نخستوزیری پاکستان گفته است که این گفتوگو روز شنبه، انجام شده و بیش از یک ساعت به طول انجامیده است.
در این تماس، دو طرف درباره تنشهای جاری در منطقه و راههای کاهش درگیریها بحث کردهاند.
به گفته شهباز شریف، او در این گفتوگو، رئیسجمهور ایران را در جریان تلاشهای دیپلماتیکی قرار داده که از سوی خودش، محمد اسحاق دار، و عاصم منیر برای ایجاد زمینه مذاکرات صلح میان واشنگتن و تهران در حال انجام است.
بر اساس این بیانیه، پاکستان با همکاری کشورهایی مانند ترکیه و مصر در روند میانجیگری نقش دارد و تلاش میکند زمینهای مناسب برای گفتوگوهای صلح فراهم شود.
نخستوزیر پاکستان همچنین حملههای اسرائیل به ایران، بهویژه حمله به زیرساختهای غیرنظامی، را محکوم کرده و بر همبستگی اسلامآباد با مردم ایران تأکید کرده است.
در مقابل، رئیسجمهور ایران از تلاشهای دیپلماتیک پاکستان استقبال کرده و بر ضرورت ایجاد اعتماد برای پیشبرد مذاکرات تأکید کرده است.
دفتر نخستوزیری پاکستان افزوده است که اسلامآباد به تلاشهای خود برای کاهش تنشها و تأمین ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.
همچنین قرار است پاکستان در روزهای ۲۹ و ۳۰ مارچ میزبان نشست وزیران خارجه چند کشور منطقه برای بررسی راههای کاهش تنشها باشد.
در همین حال، وزیر خارجه پاکستان تأیید کرده است که گفتوگوهای غیرمستقیم میان ایالات متحده و ایران از طریق پیامهایی که پاکستان منتقل میکند، ادامه دارد و یک چارچوب پیشنهادی از سوی امریکا نیز در اختیار ایران قرار گرفته است.
