۱۰.۳ کیلوگرام حشیش از سوی نیروهای مرزی ازبیکستان هنگام تلاش برای انتقال آن از افغانستان از طریق دریای آمو ضبط شده است.
رسانههای ازبیکستان گزارش دادهاند که این رویداد روز چهارشنبه در جریان گشتزنی نیروهای مرزی در منطقه مرزی رخ داده است.
به گزارش خبرگزاری «پدروبنا یوز»، یک مرد ۵۱ ساله شهروند افغانستان که باشند ولایت قندز عنوان شده، هنگام تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز با استفاده از یک قایق بازداشت شده است.
بر اساس این گزارش، مأموران در جریان بازرسی از قایق، دو بوجی حاوی ده بسته فشرده را کشف کردند که پس از بررسی، مشخص شد حشیش با وزن مجموعی ۱۰.۳ کیلوگرام بوده است.
رسانههای ازبیکستان افزودهاند که این مواد به عنوان شواهد ضبط شده و پروندهای جنایی در پیوند به این رویداد از سوی اداره تحقیقات خدمات امنیت دولتی در ولایت سرخاندریا گشوده شده است.
گفته شده که بررسیها برای شناسایی سایر افراد دخیل در این شبکه احتمالی قاچاق ادامه دارد.
یک روز پیش از این نیز مقامهای ازبیکستان گفته بودند که تلاش برای انتقال دهها کیلوگرام حشیش از افغانستان به روسیه که در میان بوجیهای کچالو پنهان شده بود، خنثا شده است.
خبرگزاری ریانووستی روز سهشنبه به نقل از مرکز مطبوعاتی خدمات امنیت دولتی ازبیکستان گزارش داده است که این محموله در گذرگاه مرزی توسط نیروهای مرزی و کارمندان گمرک بررسی و کشف شده است.
