امنیت

ازبیکستان یک محموله حشیش قاچاق شده از افغانستان را ضبط کرد

مقام‌های ازبیکستان می‌گویند که تلاش برای انتقال ده‌ها کیلوگرام حشیش از افغانستان به روسیه که در میان بوجی‌های کچالو پنهان شده بود، خنثا شده است.

خبرگزاری ریانووستی روز سه‌شنبه به نقل از مرکز مطبوعاتی خدمات امنیت دولتی ازبیکستان گزارش داده است که این محموله در گذرگاه مرزی توسط نیروهای مرزی و کارمندان گمرک بررسی و کشف شده است.

به گفته این منبع، یک موتر باربری نوع «مان» که از افغانستان وارد ازبیکستان شده بود، حامل کچالو معرفی شده بود؛ اما بررسی دقیق‌تر نشان داد که شماری از کچالوها ساختگی بوده‌اند.

در گزارش آمده است که در داخل این کچالوهای مصنوعی، ۲۲۲ بسته حشیش جاسازی شده بود که وزن مجموعی آن به بیش از ۷۲ کیلوگرام می‌رسد.

مقام‌ها گفته‌اند که این محموله به‌گونه احتمالی برای انتقال به روسیه در نظر گرفته شده بود و بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

ازبیکستان بخشی از مسیر موسوم به «مسیر شمالی» به شمار می‌رود که برای انتقال مواد مخدر از افغانستان به روسیه و سپس به کشورهای اروپایی استفاده می‌شود.

به گفته کارشناسان، در کنار مواد افیونی، قاچاق مواد مخدر نوع کانابیس مانند حشیش نیز در این مسیر رو به افزایش است.