امنیت

معاون سخنگوی طالبان: در پی حمله‌های توپخانه‌ای و هوایی پاکستان غیرنظامیان کشته شدند

طالبان می‌گویند در پی حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای منسوب به پاکستان در ولایت‌های قندهار و کنر، شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شده‌اند.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی طالبان، گفته است که صبح امروز(شنبه،۹ حوت) حدود ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی، «رژیم نظامی پاکستان» کمپ موقت مهاجران بازگشته در منطقه تخته‌پل ولایت قندهار را بمباران کرده است.

به گفته او، در این رویداد دست‌کم سه مهاجر «بی‌گناه» کشته و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

آقای فطرت همچنین افزوده است که شب گذشته نیز در منطقه‌ای در مرکز اسعدآباد، مرکز ولایت کنر، خانه‌های مسکونی با «توپ‌های دوربرد» هدف قرار گرفته‌اند.

به گفته او، در نتیجه این حمله هفت غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان، کشته و یک تن زخمی شده است.

به گفته معاون سخنگوی طالبان، در ولسوالی ناری ولایت کنر نیز حوالی ساعت ۱۰ شب، در پی شلیک «هاوان و توپخانه»، چهار تن از باشندگان محل، از جمله یک زن، کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند.

مقام‌های پاکستانی تاکنون به این ادعاها واکنشی نشان نداده‌اند.

درگیری‌ها میان طالبان و مرزبانان پاکستان از روز پنجشنبه هفته گذشته افزایش یافته و دو طرف بارها یکدیگر را به نقض حریم و حمله‌های متقابل متهم کرده‌اند.