سیاست

طالبان سه نظامی پاکستانی را از بند رها کردند

طالبان در بیانیه‌ای از رهایی سه نظامی پاکستانی از زندان در پاسخ به درخواست عربستان سعودی خبر داده‌اند.

در بیانیه آمده که این افراد در ۱۲ اکتوبر سال گذشته میلادی در جریان درگیری‌های مرزی بازداشت شده بودند.

طالبان گفته‌اند که این سه تن به هیئت اعزامی عربستان سعودی سپرده شده‌اند.

در بیانیه طالبان آمده است که این تصمیم «به احترام فرا رسیدن ماه مبارک رمضان که ماه رحمت اللهی و بخشش است، در پاسخ مثبت به درخواست کشور برادر عربستان سعودی و به مناسبت میزبانی از هیئت مذاکره‌کننده که روز دوشنبه گذشته به کابل تشریف آورده بود» گرفته شده است.

حکومت پاکستان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

در درگیری‌های مرزی میان طالبان و پاکستان در ماه‌های آخر سال گذشته میلادی ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

حکومت پاکستان از طالبان خواسته است در برابر فعالیت و حضور تحریک طالبان پاکستان در افغانستان اقدام کنند. اما طالبان حضور این گروه در افغانستان را رد کرده اند. با این حال، گروه نظارتی ملل متحد گزارش داده که تحریک طالبان پاکستان حدود شش هزار جنگجو در افغانستان دارد.

طالبان و پاکستان سال گذشته دو دور مذاکرات در استانبول، یک دور در دوحه و یک دور مذکرات در عربستان سعودی برگزار کردند. دور نخست این مذاکرات در دوحه به آتش بس میان دو طرف انجامید اما در گفتگوهای نتیجه‌ای به دست نیامد.