شورای امنیت ملل متحد مأموریت تیم نظارت بر تحریمهای طالبان را برای یکسال دیگر تمدید کرد.
این تصمیم با تصویب قطعنامهای و با ۱۵ رأی موافق به اتفاق آرا اتخاذ شد. با این حال، با این تصمیم، طالبان یک سال دیگر مشمول تحریمهای ملل متحد باقی خواهند ماند و شماری از معافیتهای سفر سران این گروه نیز تمدید نشد.
چین، روسیه و پاکستان از تمدید این مأموریت استقبال کرده و بر ضرورت مقابله با هراسافکنی تأکید کردند.
در این میان، ایالات متحده میگوید که طالبان از گروگانها برای فشار در برابر واشنگتن کار میگیرند.
با این حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان تمدید تحریم را اقدام ناکام خواند.
