افغانستان

۱۴ شهروند کشور از زندان‌های آذربایجان آزاد شدند

عکس از آرشیف

وزارت خارجه اداره طالبان می‌گوید که بر اساس فرمان رهبری دولت آذربایجان، ۱۴ شهروند افغانستان از زندان‌های این کشور آزاده شده‌اند.

هرچند طالبان در مورد دلیل بازداشت این افراد چیزی نگفته‌اند؛ اما از دولت آذربایجان در خصوص این اقدام سپاس‌گذاری کرده‌اند.

این در حالی است که ۱۰۸ تن از شهروندان کشور هفته گذشته از زندان‌های امارات متحده عربی آزاد شدند. این شهروندان کشور از سوی دولت امارات متحده عربی به مناسب «روز ملی» این کشور آزاد شدند.

وزارت خارجه اداره طالبان پیش از این گفت که شماری از این شهروندان آزادشده کشور به افغانستان برگشته‌اند و تلاش‌ها برای انتقال افراد باقی‌مانده به کشور، پس از طی مراحل قانونی، ادامه دارد.

با این حال، انتقادهایی از عدم توجه به وضعیت شهروندان زندانی افغانستان در خارج از کشور وجود دارد.

برخی از آگاهان، نبود دولت مشروع و عدم پاسخگویی به شهروندان را از عوامل اصلی بی‌سرنوشتی زندانیان افغانستان در کشورهای دیگر می‌خوانند.