مهاجرت

در یک هفته بیش از ۱۲۰۰۰ مهاجر از پاکستان اخراج شده‌اند

عکس از آرشیف

یافته‌های آمو از بیانیه‌های منتشر شده از سوی کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته (از ۳ تا ۹ دلو) پاکستان ۱۲۰۵۸ مهاجر کشور را اخراج کرده است.

همزمان با این و بر بنیاد این یافته‌ها، ۶۱۴ تن دیگر از ایران اخراج شده‌اند، اخراج‌هایی که اکثر آن‌ها به گونه اجباری بوده است.

گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاه‌های مرزی تورخم، سپین بولدک، بهرامچه، پل ابریشم و اسلام قلعه به افغانستان برگشته‌اند.

این در حالی است که بر اساس یافته‌های آمو از بیانیه‌های پخش شده از سوی کمسیون عالی طالبان در امور مهاجران، در یک هفته پیش از این (از ۲۵ جدی تا ۳ دلو) نیز پاکستان ۱۶۶۱۰ مهاجر کشور را اخراج کرد و همزمان با آن، ۷۴۴ تن دیگر از ایران اخراج شدند.

در نزدیک به دو سال اخیر، افغانستان گواه افزایش چشمگیر اخراج مهاجران از کشورهای همسایه، به‌ویژه پاکستان، بوده است.

ملل متحد پیش از این اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵ میلادی، حدود ۲.۶ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این سازمان پیش‌تر هشدار داده بود که بازگشت‌های گسترده، فشار سنگینی بر منابع محدود و ظرفیت‌های امدادرسانی افغانستان وارد می‌کند.