سازمان جهانی بهداشت گفته است که دولت جاپان با اختصاص ۲۴۰ هزار دالر کمک جدید بشردوستانه، از ادامه خدمات صحی در افغانستان حمایت میکند.
نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در افغانستان روز دوشنبه با نشر اعلامیهای گفت این کمک تازه، نشاندهنده «تعهد پایدار دولت و مردم جاپان» به تداوم تلاشهای بشردوستانه و نجاتبخش در افغانستان است؛ کشوری که نظام صحی آن همچنان با کمبود شدید منابع روبهرو است.
به گفته این سازمان، کمک مالی جاپان برای پشتیبانی از ارائه خدمات اساسی صحی، بهویژه برای گروههای آسیبپذیر، استفاده خواهد شد. جزئیات بیشتری درباره چگونگی مصرف این کمک هنوز منتشر نشده است.
افغانستان در بیش از سه سال گذشته با بحران عمیق بشردوستانه مواجه بوده و نهادهای بینالمللی بارها هشدار دادهاند که کمبود بودجه، ادامه فعالیت مراکز صحی و دسترسی مردم به خدمات درمانی را با خطر جدی روبهرو کرده است.
جاپان از جمله کشورهایی است که در سالهای اخیر، با وجود تحولات سیاسی در افغانستان، کمکهای بشردوستانه خود را از طریق سازمانهای بینالمللی ادامه داده است.
