ورزش

رقابت‌های ولایتی یک‌روزه کریکت هفته آینده آغاز می‌شود

بورد کریکت اعلام کرده که هفدهمین دور رقابت‌های یک‌روزه درجه اول ولایت‌ها، موسوم به جام وزیر محمد اکبر خان، از ۵ جنوری (۱۵ جدی) آغاز خواهد شد.

این رقابت داخلی که دومین تورنمنت فصل تازه است، با حضور ۱۲ تیم ولایتی در دو گروه برگزار می‌شود. مسابقات در دو ولایت خوست و ننگرهار برگزار خواهد شد و در مجموع ۳۳ بازی طی ۲۲ روز انجام می‌شود. دیدار نهایی قرار است در ۲۶ جنوری برگزار شود.

بر اساس برنامه، تیم‌ها در مرحله گروهی یک‌بار با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند و دو تیم برتر از هر گروه به مرحله نیمه‌نهایی راه می‌یابند.

هشت تیم از طریق رقابت‌های درجه دوم که در ماه‌های نومبر و دسمبر برگزار شد، به این مرحله راه یافته‌اند: کابل A، خوست، خوست B (منطقه مس‌عینک)، ننگرهار، ننگرهار B (منطقه سپین‌غر)، لوگر، پکتیکا و قندهار  A (منطقه بست).

چهار تیم دیگر به‌منظور فراهم‌کردن فرصت برای بازیکنان برجسته رقابت‌های درجه دوم در این مسابقات گنجانده شده‌اند.

در گروه الف تیم‌های ننگرهار، لوگر، کابل A، خوست B، تیم رئیس بورد و تیم دوم داخلی (Domestic 2) در زمین کریکت نجیب‌الله تَرَکی در ننگرهار بازی خواهند کرد. گروه «ب» متشکل از تیم‌های خوست، پکتیکا، قندهار A، ننگرهار B، ACB XI و تیم اول داخلی (Domestic 1) در زمین رحمت‌ولی مسرور در خوست با هم رقابت می‌کنند.

نظیم جار عبدالرحیم‌زی، مدیر کریکت داخلی بورد کریکت افغانستان، گفته است که در این دور از رقابت‌ها شمار بیشتری از بازیکنان فهرست اول و درجه‌یک شرکت خواهند داشت که به رشد بازیکنان جوان کمک می‌کند.

به گفته بورد کریکت، این تورنمنت بخشی از برنامه‌ گسترده‌تر رقابت‌های داخلی است که در ادامه فصل، رقابت‌های بیشتری در قالب توپ سفید و توپ سرخ برگزار خواهد شد.