شاهراه هرات-تورغنذی به دلیل برفباری و لغزش سطح جاده به روی موترهای باربری و بلندتناژ بسته شده است.
دفتر والی طالبان در هرات گفته است که سطح جاده در منطقه بند بقرچر در مسیر این شاهراه دچار لغزش شده است.
طالبان افزودهاند که تنها موترهای مسافربری تیزرفتار میتوانند با زنجیر از این مسیر تردد کنند.
در اطلاعیه طالبان از رانندگان موترهای باربری و بلندتناژ خواسته شده تا اطلاع بعدی از این مسیر رفتوآمد نکنند.
این در حالی است که از هفته گذشته به اینسو شماری از بخشهای محتلف کشور گواه بارانهای شدید، برفباریها و طوفان بوده است که منجر به مسدود شدن برخی از شاهراههای مهم، از جمله گذرگاه سالنگ نیز شده است.
