طبق گزارش خبرگزاری «قرغیز ۲۴» هشت بازیکن تیم بزکشی یا «کُکبُرو» از قرغیزستان از ۱۰ دسمبر در افغانستان حضور دارند و در مسابقات «بزکشی» شرکت میکنند.
فدراسیون «کُکبُرو»ی قرغیزستان گفته است که در رقابتهای سال گذشته نیز ورزشکارانی از قزاقستان، ازبیکستان و قرغیزستان به افغانستان دعوت شده بودند و در ترکیب تیمهای محلی بازی کردند.
بهگفته این منبع، تیمی که دو بازیکن قرغیزستانی، کوبانیچ سلطاناولو و دستان روسلاناف، به آن پیوستند در نهایت قهرمان مسابقات بزکشی شد.
منبع افزوده که پس از آن یک تورنمنت دیگر نیز برگزار شد، اما اینبار به درخواست هواداران، تنها بازیکنان قرغیزستان دعوت شدند و در مجموع هشت ورزشکار در این رقابتها شرکت کردهاند.
این بازیکنان در قالب چند تیم محلی تقسیم شده و به میدان رفتهاند.
فدراسیون گفته است که کُکبُرو در افغانستان با نام «بزکشی» شناخته میشود و از بازیهای پرطرفدار در این کشور به شمار میرود.
