شوکت میرضیایف، رییسجمهور اوزبیکستان، بر اهمیت ثبات افغانستان و ضرورت همکاری مشترک برای بهبود وضعیت زندگی شهروندان افغانستان تأکید کرد.
او این سخنان را در نخستین اجلاس سران آسیای مرکزی و جاپان در توکیو، مطرح کرده و افزوده است که افغانستان همچنان یکی از محورهای اساسی همکاریهای منطقهای باقی میماند.
او گفته است که کشورهای منطقه در آرزوی مشترک برای دیدن افغانستانی صلحآمیز، باثبات و متمرکز بر توسعه معنادار همنظر هستند.
شوکت میرضیایف رئیسجمهور اوزبیکستان گفت: «افغانستان همچنان یکی از محورهای اساسی همکاری ما باقی میماند. ما در آرزوی مشترک برای دیدن افغانستانی صلحآمیز، باثبات و متمرکز بر توسعهٔ معنادار، همنظر هستیم.»
نخستین اجلاس سران آسیای مرکزی و جاپان در توکیو، پایتخت جاپان، روز گذشته آغاز و امروز نیز ادامه دارد. میزبان این اجلاس دولت جاپان است و رهبران کشورهای آسیای مرکزی در آن حضور دارند.
