کارزار واکسین فلج کودکان یا «پولیو» امروز دوشنبه، ۲۴ قوس، در ولایتهای مختلف کشور آغاز شد.
نهاد موسوم به «افغانستان عاری از پولیو» از شهروندان کشور خواسته است تا سهم خود را در افغانستان عاری از بیماری از فلج کودکان انجام دهند.
انتظار میرود که این کارزار کودکان زیر پنج سال را در ۱۶ ولایت به شمول کابل، قندهار، هرات، ننگرهار و بلخ تحت پوشش قرار دهد.
این کارزار در حالی آغاز شده که طالبان واکسین خانه به خانه پولیو را از ماهها به اینسو در سراسر کشور متوقف کردهاند.
بر بنیاد گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال روان میلادی، ۹ مورد مثبت پولیو در ولایتهای بادغیس، هلمند، ارزگان، نیمروز، پکتیکا، پکتیا و کنر ثبت شدهاند.
