کمیسیون عالی طالبان د امور مهاجران میگوید که در یک روز گذشته (جمعه، ۲۱ قوس) پاکستان ۳۸۴۰ مهاجر کشور را اخراج کرده است.
همزمان با این و به گفته این کمیسیون، ۴۶۱ تن دیگر از ایران به گونه اجباری و اختیاری به افغانستان اخراج شدهاند.
گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاههای مرزی تورخم، سپین بولدک، بهرامچه، پل ابریشم و اسلام قلعه وارد کشور شدهاند.
این در حالی است که در یک روز پیش از این نیز پاکستان ۵۱۰۲ مهاجر کشور را اخراج کرده است که اکثر این اخراجها به گونه اجباری بوده است.
پاکستان در هفتههای اخیر روند اخراج مهاجران را تشدید کرده است. به گفته کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران، تنها در روزهای سهشنبه و چهارشنبه، دستکم ۶ هزار مهاجر از این کشور اخراج شدهاند.
سازمانهای امدادرسان هشدار دادهاند که بازگشت گسترده مهاجران فشار زیادی بر افغانستان وارد کرده، در حالی که میلیونها تن در کشور با ناامنی غذایی، بیکاری و کاهش شدید کمکهای بینالمللی روبهرو هستند.
