مبارز راشدی، از اعضای رهبری حرکت ملی صلح و عدالت، از انشعاب این حزب خبر داده است. این حزب به رهبری محمد حنیف اتمر، وزیر پیشین خارجه کشور، تاسیس شده بود.
این در حالی است که حرکت ملی صلح و عدالت به تازگی نشستی از راه دور یا «آنلاین» را که در آن شماری از چهرههای سیاسی نیز حضور داشتند، زیر عنوان « اعلام همصدایی ملی» برگزار کرده است.
در این نشست چهرههای برجسته سیاسی کشور از جناحهای مختلف بهشمول محمد عمرداوودزی، وزیر پیشین داخله افغانستان، عطا محمد نور، رهبر شاخه انشعابی حزب جمعیت، و همچنین شماری از وکلای پیشین مردم در پارلمان کشور حضور داشتهاند.
اما آقای راشدی در صفحه اجتماعی فیسبوک خود نوشته است: «تعدادی بنابر موقف شخصی به این ائتلاف پیوستهاند، در حالی که اکثریت چهرههای مهم و خوشنام سیاسی در شورای بنیانگذاران و شورای رهبری حرکت ملی صلح و عدالت، مخالف بوده و در نشست اشتراک نکردند.»
او که از اعضای ارشد «حرکت ملی صلح و عدالت» بوده است، تاکید کرده که به «مبارزهاش برای عدالتخواهی» ادامه خواهد داد.
مبارز راشدی افزوده که به زودی در این زمینه برای شهروندان کشور وضاحت خواهد داد و با شفافیت «مسائل» را شریک خواهد ساخت.
آقای راشدی در حالی از انشعاب در «حرکت ملی صلح و عدالت» خبر داده است که عدم اتحاد و نبود یک دیدگاه واضح و متفق در میان جریانها و چهرههای سیاسی کشور، پیش از این نیز مورد انتقاد بوده است.
شماری از آگاهان، نبود دیدگاه مشترک این جریانها، جبهههای نظامی مخالف طالبان و چهرههای سیاسی را «یگانه عامل» ناتوانی آنها در برابر طالبان خواندهاند.
