سید طیب حماد، سخنگوی فرماندهی پولیس طالبان در ننگرهار، گفته است که انفجار مهمات منفجرنشده در ولسوالی کامه این ولایت، جان سه تن، از جمله دو برادر، را گرفت.
این حادثه عصر امروز (شنبه، ۱۵ قوس) در روستای «دهغازی» رخ داد، زمانی که قربانیان در محل جمعآوری و تفکیک آهنآلات فرسوده مشغول کار بودند.
سخنگوی طالبان افزود که یکی از مهمات باقیمانده از جنگ در میان ضایعات فلزی وجود داشته که بهطور ناگهانی منفجر شد.
نیروهای امنیتی طالبان پس از اطلاعرسانی، ساحه را مسدود کرده و اجساد قربانیان را به خانوادههای آنان تحویل دادند.
آلودگی گسترده زمینها با ماین و مواد انفجاری عملنکرده، یکی از پیامدهای جنگهای چنددهه اخیر در افغانستان است و همچنان زندگی هزاران شهروند را تهدید میکند.
بر اساس آمار سازمان ملل متحد، حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن در افغانستان در نزدیکی مناطقی زندگی میکنند که به دلیل وجود ماینها و مهمات انفجاری، ناامن و پرخطر محسوب میشوند.
