حقوق بشر

طالبان ۱۵ تن را در کابل شلاق زدند

عکس از آرشیف

در ادامه مجازات بدنی افراد، طالبان ۱۵ تن را در کابل به اتهام فروش و قاچاق مواد مخدر شلاق زدند.

در بیانیه دادگاه عالی طالبان آمده که این افراد به ۱۰ تا ۳۹ شلاق و از ۷ ماه تا چهار سال زندان محکوم شدند.

این در حالی است که طالبان در یک هفته پسین حداقل ۳۵ تن را در کابل، هلمند، سمنگان و جوزجان شلاق زده‌اند.

در خبرنامه‌های طالبان آمده که این افراد به زنا، فروش و قاچاق مواد مخدر و سرقت متهم بودند.

طالبان در بیش از چهار سال پسین به مجازات بدنی افراد در محضر عام ادامه داده‌اند. ملل متحد و نهادهای جهانی دیگر بارها خواهان توقف چنین مجازات از سوی طالبان شده‌اند.