منابع محلی از فاریاب به آمو گفتهاند که والی طالبان در این ولایت اموال و اجناس دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد یا «یوناما» که قرار بود از فاریاب به بلخ منتقل شود را مصادره کرده است.
منابع گفتهاند که دفتر یوناما به دلیل کاهش بودجه قرار است تا پایان سال جاری میلادی، نمایندگی خود در فاریاب را ببندد.
منابع افزودهاند اما زمانی که مسئولان یوناما روز دوشنبه، ۱۰ قوس، قصد داشتند اموال این دفتر را از فاریاب به ولایت بلخ انتقال دهند، عبدالاحد فضلی، والی طالبان در فاریاب، نه تنها مانع انتقال آنها شد، بلکه آنها را مصادره نیز کرده است.
هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا «یوناما» تاکنون درباره این اقدام والی طالبان در فاریاب چیزی نگفته است.
طالبان نیز تاکنون در مورد این رفتار والیشان چیزی نگفتهاند.
