مهاجرت

در ایالت پنجاب پاکستان برای بازداشت مهاجران بدون مدرک جایزه اعلام شد

تصویر مهاجران در جریان بازداشت از سوی پولیس در اسلام آباد.

جیو نیوز گزارش داده که عظما بخاری، وزیر اطلاعات ایالت پنجاب، برای افرادی که حضور مهاجران بدون مدرک را گزارش دهند، جایزه نقدی داده خواهد شد.

بر بنیاد این گزارش، خانم بخاری گفته که کارزار در برابر مهاجران بدون مدرک در سراسر پنجاب ادامه دارد و هر شهروندی که اطلاعات معتبر در این زمینه ارائه کند، از حکومت پاداش نقدی دریافت خواهد کرد.

او افزوده که طی سه هفته گذشته، ۶۲۲۰ شهروند افغانستان از این ایالت به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

جیو نیوز با اشاره به پیشینه بازگشت‌های گسترده مهاجران افغانستان می‌نویسد که میان سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ نخستین موج بزرگ بازگشت مهاجران رخ داد.

در گزارش آمده که در سال ۲۰۱۶ نیز دولت پاکستان در چارچوب «طرح اقدام ملی» بار دیگر روند بازگشت گسترده مهاجران را آغاز کرد که طی آن ۳۷۰ هزار مهاجر به کشورشان بازگشتند و برای ۸۰۰ هزار تن «کارت شهروندی» صادر شد.

مقام‌های پاکستانی می‌گویند عملیات برای شناسایی و بازگرداندن اتباع فاقد مدرک ادامه دارد.

بازداشت و اخراج مهاجران به دنبال افزایش تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی میان طالبان و پاکستان افزایش یافته است.

به گفته برخی مهاجران، پولیس به مالکان خانه‌ها در اسلام آباد هشدار داده که مهاجران بدون مدرک را بیرون کنند.

مهاجران می‌گویند که دولت پاکستان ویزه آنان را تمدید نمی‌کند.