حقوق بشر

طالبان ۱۹ تن، به شمول یک زن را در زابل شلاق زدند

عکس از آرشیف

در ادامه مجازات بدنی افراد، دادگاه عالی طالبان روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفته که ۱۹ تن، از جمله یک زن، در ولایت زابل در محضر عام شلاق زده شدند.

این افراد به اتهام‌هایی مانند زنا، لواط، دزدی و روابط خارج از ازدواج محکوم شده‌اند و به مجازات‌هایی بین ۱۰ تا ۳۹ ضربه شلاق و همچنین ۱۰ ماه تا شش سال زندان محکوم شده‌اند.

در بیانیه دادگاه عالی طالبان آمده است که محکمه ابتداییه شهر زابل این افراد را «مجرم» شناخته بود و پس از تأیید حکم در دادگاه عالی، اجرای حکم شلاق توسط مقامات محلی صورت گرفته است.

این اقدام بخشی از روند مستمر مجازات بدنی افراد توسط طالبان از زمان بازگشت آنان به قدرت است.

به گفته نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشری، این مجازات‌ها نقض حقوق بنیادین انسان‌ها و شاخص رفتار «ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز» است.