کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران میگوید که در یک روز گذشته (چهارشنبه، ۲۱ عقرب) پاکستان ۱۰۲۵۳ مهاجر کشور را اخراج کرده است.
به گفته این کمیسیون، همزمان با این ۳۸۴ مهاجر دیگر کشور از ایران نیز به گونه اجباری و اختیاری بازگشت داده شدهاند.
گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاههای مرزی تورخم، سپین بولدک، بهرامچه، اسلام قلعه و پل ابریشم به افغانستان برگشتهاند.
این در حالی است که پاکستان در یک روز پیش از این (۲۰ عقرب) نیز ۷۹۲۲ مهاجر کشور را اخراج کرده است.
با این حال، همزمان با افزایش اخراج مهاجران بدون مدرک از پاکستان، توقف تمدید ویزه زندگی شماری از این مهاجران را با مشکلات جدی مواجه کرده و آنان را در معرض اخراج قرار داده است.
این مهاجران کشور از دولت پاکستان خواستهاند که مدت اقامتشان را تمدید کند و روند اخراج مهاجران پایان یابد.
گفتنی است که در هفتههای اخیر، دولت پاکستان با شدت بیشتری مهاجران بدون مدرک را به بخشهای مرزی منتقل یا اخراج میکنند.
