طالبان روز سهشنبه انفجار مرگبار در نزدیکی لعل قلعه دهلی را محکوم کرده و این رویداد را «تأسفبار» توصیف کردند. در بیانیهای که از سوی وزارت خارجه طالبان منتشر شده، طالبان به دولت هند و خانوادههای قربانیان حادثه تسلیت گفته و برای زخمیان آرزوی شفای عاجل کردهاند.
طالبان در ادامه این بیانیه تأکید کردهاند که «انفجار رخداده در یکی از بخشهای مهم و پرتردد هند» را محکوم میکنند.
این بیانیه در حالی منتشر شده که طالبان همچنان تلاش دارتد تا خود را بهعنوان یک بازیگر مشروع در عرصه بینالمللی معرفی کنند. با این حال، طالبان خود در دو دوهه گذشته، سابقهای طولانی از بمبگذاریهای مرگبار دارند؛ حملاتی که به کشتهشدن هزاران غیرنظامی در سراسر کشور انجامیدهاند.
انفجار در دهلی نو، شامگاه دوشنبه و دقایقی پیش از ساعت ۷ شب به وقت محلی رخ داد.
بر اساس گزارش مقامهای هندی، دستکم ۱۳ تن در این رویداد کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدهاند.
