مهاجرت

پاکستان در یک روز بیش از ۱۲۰۰۰ مهاجر را اخراج کرد

عکس شماری از خانواده‌های مهاجران در گذرگاه تورخم. آرشیف

کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران می‌گوید که در یک روز گذشته (شنبه، ۱۷ عقرب) ۱۲۳۲۳ مهاجر کشور را اخراج کرده است.

به گفته این کمیسیون، همزمان با این ایران نیز ۱۳۲ مهاجر کشور را به گونه اجباری و اختیاری به افغانستان برگشت داده است.

گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاه‌های مرزی تورخم، سپین بولدک، بهرامچه، پل ابریشم و اسلام قلعه وارد کشور شده‌اند.

این در حالی است که یک بررسی آمو از آمارهای ارائه‌شده توسط طالبان نشان می‌دهد که پاکستان پس از بازگشایی محدود تورخم، بیش از ۳۳۰۰۰ مهاجر را تنها از طریق این گذرگاه مرزی اخراج کرده است که در شش روز پس از بازگشایی این گذرگاه، روزانه هزاران تن وارد افغانستان شده‌اند.

همزمان با این، بربنیاد آمارها، در همین بازه‌ زمانی بیش از ۳۵۰۰۰ مهاجر افغانستان از طریق گذرگاه سپین بولدک به کشور برگشته‌اند.

در عین حال یک گزارش پیشین آمو نشان می‌دهد که در نزدیکی گذرگاه تورخم، خانواده‌ها روزها انتظار برگشت به افغانستان را می‌کشند؛ کسانی که در چارچوب روند اخراج اجباری مهاجران، نه اجازه زندگی کردن در پاکستان برای‌شان داده شد و نه اکنون اجازه بیرون شدن از پاکستان به آسانی برای شان داده می‌شود.