وزارت معارف طالبان گفته است که یک مکتب جدید در ولسوالی ناور ولایت غزنی با همکاری و پشتیبانی مالی مردم محل ساخته شده است.
در بیانیه این وزارت آمده است که این مکتب با نام «شهید محمد حسن» با هزینه دو میلیون افغانی اعمار شده است. ساختمان این مکتب دارای هشت صنف درسی، یک اتاق اداری، کتابخانه و سیستم آب آشامیدنی است و گنجایش ۴۰۰ دانشآموز را دارد.
وزارت معارف گفته است که این پروژه بخشی از تلاشهای محلی برای گسترش آموزش در مناطق دوردست کشور به شمار میرود.
پس از به قدرت رسیدن طالبان، نظام آموزشی کشور با چالشهای جدی روبهرو شده است.
در حالی که قبلاً نیز نبود ساختمانهای معیاری برای مکتبها در سراسر کشور وجود داشت، اما حالا در نبود کمکهای گسترده جهانی به معارف این مشکل عمیقتر شده است.
طالبان آموزش دختران را بالاتر از صنف ششم ممنوع کرده و صدها مکتب دخترانه در سراسر کشور بسته شدهاند.
