دفتر نخستوزیری اسرائیل اعلام کرده که روز چهارشنبه، پس از انتقال جسدی که شاخه نظامی حماس در نزدیکی شهر غزه به صلیب سرخ تسلیم داده بود، بقایای جسد یک گروگان دیگر را نیز از غزه تحویل گرفته است.
این دفتر اعلام کرده که مرجع پزشکی قانونی اسرائیل هویت این بقایا را تأیید خواهد کرد. در صورت اثبات تعلق این جسد به یکی از گروگانها، شش گروگان فوت شده دیگر در غزه باقی خواهند ماند.
در عین حال ارتش اسرائیل همچنین گفته است که دو فلسطینی را در غزه کشته است و گفته است که آنان به روشی «تهدیدآمیز» به یک منطقه تحت کنترول اسرائیل نزدیک شده بودند.
مقامهای بهداشتی غزه اعلام کردهاند که شلیکهای اسرائیل همچنین یک فلسطینی را که در حال جمعآوری هیزم در مرکز غزه بود، کشته است. ارتش اسرائیل اعلام کرد که از رویدادی در آن منطقه مطلع نیست.
با وجود خشونتهای تقریباً روزانه، روند بازگرداندن بقایای گروگانها به اسرائیل تحت آتشبس با میانجیگری ایالات متحده که از ۱۰ اکتوبر در جنگ دو ساله به اجرا درآمد، ادامه داشته است.
حماس در ازای آزادی نزدیک به ۲۰۰۰ زندانی فلسطینی و بازداشتی دوران جنگ که در اسرائیل نگهداری میشدند، هر ۲۰ گروگان زنده در غزه را تحویل داد. حماس همچنین قول داد که بقایای ۲۸ گروگان فوت شده را نیز تحویل دهد؛ اما افزوده که ویرانی در غزه، یافتن اجساد را دشوار کرده است. در عین حال اسرائیل حماس را به تعلل متهم میکند.
اسرائیل به حملههای متناوب خود به نوار غزه ادامه داده است؛ اما از زمان شروع آتشبس، خشونتها کاهش یافته و به صدها هزار فلسطینی اجازه داده شده تا به ویرانههای خانههای خود بازگردند و کمکهای بیشتری وارد شود.
با این حال اسرائیل نیروهای خود را از مواضع خود در شهرها به پشت خط مرزی زرد عقب کشیده است.
