اندی بشیر، فرماندار کنتاکی، روز سهشنبه گفت که حداقل سه تن در پی سقوط یک هواپیمای باری پهنپیکر «یوپیاس» در لوییویل این ایالت که اندکی پس از برخاستن آتش گرفت، کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدهاند.
آقای بشیر گفت: «ما تعدادی آمار اولیه داریم، اما بگذارید به شما بگویم که انتظار میرود این آمار افزایش یابد. در حال حاضر معتقدیم که حداقل سه کشته داشتهایم. من باور دارم که این تعداد بیشتر خواهد شد. ما حداقل ۱۱ زخمی داریم که برخی از آنها بسیار وخیم هستند و توسط شفاخانههای محلی تحت درمان قرار گرفتهاند.»
به گفته شرکت هواپیمایی «یوپیاس»، این هواپیما سه خدمه داشته است و مقامهای فدرال گفتهاند که بیم آن میرود که همه آنها کشته شده باشند.
کانال تلویزیونی «دبلیو، ال ک، وای» که وابسته به سیبیاس است، ویدیویی را پخش کرده که لحظه سقوط را هنگام وقوع نشان داده است. هواپیما با آتش گرفتن یک بال بلند شد و هنگام برخورد به زمین، یک گلوله آتش بزرگ فوران کرد. پس از این سانحه، چندین ساختمان در یک منطقه صنعتی در آن سوی باند فرودگاه آتش گرفتند و دود سیاه غلیظی به آسمان عصرگاهی برخاست.
اداره هوانوردی فدرال در بیانیهای اعلام کرد: «پرواز ۲۹۷۶ شرکت یوپیاس حدود ساعت ۵:۱۵ بعد از چاشت به وقت محلی روز سهشنبه، ۴ نومبر، پس از برخاستن از فرودگاه بینالمللی لوییویل محمد علی در کنتاکی سقوط کرد.» این اداره اعلام کرد که این هواپیما در مسیر هونولولو بوده است.
خدمات اورژانس متروی لوییویل اعلام کرد که برای همه مکانها در شعاع هشت کیلومتری فرودگاه، دستور اقامت در محل را صادر کرده است.
کریگ گرینبرگ، شهردار لوییویل، کمی قبل از ساعت هفت بعد از ظهر به وقت شرق امریکا، در پستی در شبکههای اجتماعی گفت: «چندین نفر زخمی شدهاند و آتش همچنان در حال سوختن است. جادههای زیادی در منطقه بسته شده است – لطفاً از محل حادثه دوری کنید.»
