در آستانه پایان سال تحصیلی ۱۴۰۴ و با گذشت ۱۰۴۵ روز از بسته ماندن دانشگاهها بر روی دختران و زنان در افغانستان، برخی از دانشجویان دختر میگویند که همچنان در بیسرنوشتی و انتظار به سر میبرند و طالبان، از آنان فرصت ادامه تحصیل را گرفته است.
با این حال، برخی استادان دانشگاه نیز هشدار میدهند که محرومیت طولانیمدت دختران از آموزش و تحصیل، به افزایش اضطراب، افسردگی و احساس ناامیدی در میان آنها منجر شده و ادامه این وضعیت میتواند پیامدهای جدی و جبرانناپذیر اجتماعی و روانی برای جامعه افغانستان داشته باشد.
