خانواده اسما وصال، آوازخوان افغانستان، به آمو تایید کرده است که او شب گذشته (شنبهشب، ۱۰ عقرب) از بازداشت پولیس پاکستان آزاد شده است.
پیش از این اعضای خانواده این هنرمند کشور گفتند که او به تاریخ ۳۰ میزان سال جاری خورشیدی از سوی پولیس پاکستان بازداشت شد.
خانم وصال از سه سال به اینسو در تبعید در اسلامآباد، پایتخت پاکستان، زندگی میکرد و او پس از بازداشت، به کمپ مهاجران «حاجی کمپ» منتقل شد و در آنجا نگهداری میشد.
پیش از این برادر این آوازخوان کشو گفت که او در معرض اخراج اجباری به افغانستان قرار داشت؛ اما مقامهای پاکستانی تاکنون درباره دلیل بازداشت او اظهار نظر نکردهاند.
این در حالی است که بهدنبال درگیریهای هشتروزه اخیر مرزی طالبان و ارتش پاکستان و همچنان دستور نخستوزیر پاکستان مبنی بر اخراج اجباری مهاجران کشور، روند بازرسی خانهها، بازداشت و اخراج مهاجران کشور از پاکستان شدت گرفته است.
مهاجران کشور در پاکستان همچنان میگویند، از یک هفته بهاینسو پولیس پاکستان روند بازداشت مهاجران را شدت بخشیده و در برخی موارد به بهانههای مختلف از آنان درخواست پول نیز میکند.
اما برخی رسانههای پاکستانی از زبان منابع خبری شان در وزارت داخله پاکستان گزارش دادهاند، که این وزارت به تمام نهادهای امنیتی پاکستان دستور داده تا از بازداشت و اخراج مهاجران که دارای «وضعیت حساس» اند، خود داری کنند.
