مهاجرت

۵۸ شهروند کشور از زندان‌های پاکستان آزاد شدند

عکس از مهاجران آزادشده از زندان‌های پاکستان. آرشیف

۵۸ شهروند کشور در طی هفته جاری از زندان‌های مختلف پاکستان آزاد شده و به کشور برگشته‌اند.

وزارت مهاجران زیر اداره طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که این افراد از بخش‌های مختلف پاکستان بازداشت شده بودند.

به گفته این وزارت، این شهروندان کشور از یک روز الی دو ماه را در زندان‌های پاکستان سپری کردند.

هرچند طالبان در مورد علت بازداشت این افراد وضاحت نداده‌اند؛ اما دلیل اکثر بازداشت‌های مهاجران کشور در پاکستان، پیش از این نداشتن مدرک قانونی اقامت در این کشور بوده است.

این در حالی است که پس از آغاز درگیری‌های مرزی میان طالبان و نیروهای پاکستانی، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، در نشست ویژه کابینه فدرال این کشور دستور آغاز اخراج فوری مهاجران افغانستان را صادر کرد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های پاکستانی، این تصمیم شامل شهروندانی می‌شود که ویزه معتبر پاکستان را ندارند و حضورشان در این کشور «غیرقانونی» محسوب می‌شود.

روزنامه دان پاکستان پیش از این گزارش داد که روند بازگشت مهاجران به صورت مرحله‌ای و با افزایش نقاط خروجی به سمت افغانستان انجام خواهد شد تا بازگشت سریع و آسان صورت گیرد.

طبق این گزارش تا تاریخ ۱۶ اکتوبر سال روان میلادی، بیش از ۱.۴۷ میلیون تن به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

دولت پاکستان تاکید کرده است که پناه دادن به مهاجران فاقد مدرک و اقامت دادن به آن‌ها در مهمانخانه‌های این کشور جرم محسوب می‌شود و افراد شناسایی خواهند شد.