قرار است مقامهای پاکستانی با هیات طالبان بهزودی در دوحه دیدار و گفتوگو کنند.
منابع دیپلماتیک و منابع آگاه از میان طالبان به آمو تایید میکنند که یک هئیت بلند پایهی طالبان قرار است به زودی برای گفتوگو با مقامهای امنیتی پاکستان به دوحه سفر کنند.
منابع میافزایند که بررسی وضعیت امنیتی خط دیورند و تمدید آتشبس چهل و هشت ساعته با پاکستان، جزء اهداف این سفر خواهد بود.
همزمان با این؛ نخستوزیر پاکستان گفته که در صورت پذیرفتهشدن خواست اسلامآباد، آمادهی گفتوگو با طالبان است.
شهباز شریف همچنان هشدار داده که آتشبس برای خرید زمان از سوی طالبان، برای اسلامآّباد پذیرفتنی نیست.
