امنیت

درگیری در چهار ولسوالی مرزی پکتیکا ادامه دارد

عکس از درگیری‌های مرزی طالبان با نیروهای پاکستانی در بخش‌های مرزی

منابع محلی از پکتیکا به آمو گفته‌اند که درگیری مزری میان طالبان و نیروهای پاکستان که از صبح امروز (چهارشنبه، ۲۳ میزان) آغاز شد، در چهار ولسوالی این ولایت هنوز ادامه دارد.

به گفته این منابع، در این درگیری دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده می‌کنند.

برخی از باشندگان تروو پکتیکا گفته‌اند، این ولسوالی که پیش از این از امنیت لازم برخوردار بود؛ اما اکنون به خط نبرد تبدیل شده است.

این در حالی است که پیش از این منابع گفتند که طالبان و نیروهای پاکستان بامداد امروز، ۲۳ میزان در بخش‌های مرزی در قندهار و پکتیکا درگیری‌هایی داشته‌اند.

پیش از این ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفت که در درگیری بامداد امروز در ولسوالی سپین بولدک قندهار، ۱۲ فرد ملکی کشته شدند و بیش از ۱۰۰ تن دیگر برخمی شده‌اند.

این درگیری ساعت ۴ بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۳ میزان) در ساحه دروازه مرزی در سپین بولدک قندهار آغاز شد و تا حوالی ساعت ۸ صبح امروز ادامه داشته است.

ذبیح‌الله مجاهد مدعی است که این درگیری نخست با شلیک‌ها از سوی پاکستان آغاز شد و طالبان به این حمله‌ها پاسخ دادند.

او تاکید می‌کند که در این درگیری شماری از نیروهای پاکستانی کشته شده‌اند و برخی از پاسگاه‌های آنان نیز به تصرف طالبان درآمده‌اند؛ اما در مورد تلفات مرزبانان پاکستانی، آمار ارائه نکرده است.

مقام‌های پاکستانی تاکنون در مورد این ادعاهای طالبان چیزی نگفته‌اند.