امنیت

منابع: طالبان و مرزبانان پاکستانی بار دیگر در سپین بولدک قندهار باهم درگیر شدند

عکس از کاروان نظامی طالبان. آرشیف

منابع از قندهار به آمو گفته‌اند که طالبان و مرزبانان پاکستانی بار دیگر در ولسوالی سپین بولدک این ولایت و منطقه چمن، باهم درگیر شده‌اند.

به گفته منابع، این درگیری حوالی ساعت ۴ بامداد امروز چهارشنبه، ۲۳ میزان، آغاز شد؛ اما اکنون متوقف شده است.

تاکنون جزئیاتی از تلفات این درگیری در دست نیست.

علی محمد حقمل، آمر اطلاعات طالبان در ولسوالی سپین بولدک قندهار، این رویداد را تایید کرده و گفته است که در آن از سلاح‌های سنگین استفاده می‌شود.

هرچند او در مورد تلفات چیزی نگفته؛ اما افزوده که وضعیت در ساحه هنوز جنگی است.

منابع گفته اند که همزمان با آغاز این درگیری، پهپادها در آسمان سپین بولدک به گشت‌زنی پرداخته‌اند و در این گیری مرمی‌های هاوان از سوی پاکستان نیز شلیک شده است.

این در حالی است که منابع پیش از این به آمو گفتند که نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۲ میزان) نیز در بخش‌های مرزی در لسوالی‌های خوراوک و شورابک قندهار، باهم درگیری‌هایی داشته‌اند.

گفتنی است که نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی شنبه‌شب، ۱۹ میزان، در بخش‌های مرزی باهم نیز درگیری داشته‌اند؛ رویدادی که هر دو طرف ادعا می‌کنند به دیگری تلفات سنگینی وارد کرده‌اند.

این درگیری‌ها در حالی رخ داده‌اند که جنگنده‌های پاکستانی پنجشنبه‌شب، ۱۷ میزان، به بخش‌هایی از کابل و ولایت پکتیا حمله کردند؛ رویدادی که به گفته سخنگوی طالبان، هرچند اصابت گلوله‌ای یا نشانه‌ای از حمله در پایتخت مشاهده نشده؛ اما به هر رویی، «نقض حریم افغانستان» بوده است.